Saturday, August 14, 2010

Kempen Seorang Sekampit Beras & Seorang Sekotak Kurma



Ketibaan Ramadhan Al-Mubarak saban tahun disambut dengan penuh kesyukuran oleh seluruh masyarakat Islam di Malaysia. Namun begitu dalam suasana keinsafan Ramadhan ini terdapat segelintir masyarakat Islam kita berasa hiba dengan keperitan hidup yang mereka hadapi. Lagi mendukacitakan apabila mengenangkan kemeriahan Syawal yang bakal menjelang tiba. Justeru apakah yang mampu kita bantu?

Atas dasar persaudaraan sesama Islam, ABIM Negeri Sabah komited untuk menggerakkan Kempen Sumbangan Seorang Sekampit Beras dan Seorang Sekotak Kurma bagi mengutip dana untuk membantu golongan yang sangat memerlukan. Harapan ABIM Sabah agar kempen ini dapat disambut baik oleh seluruh msyarakat Malaysia yang prihatin. Ayuhlah kita hulurkan tangan, taburkan bakti.

Sebarang sumbangan boleh dihantar (atau hubungi) kepada Sekretariat Kempen Seorang Sekampit Beras dan Seorang Sekotak Kurma, Sekretariat ABIM Sabah, No. 28, Tingkat 1, Lorong Grace Square, Jalan Pantai Sembulan, Kota Kinabalu. Boleh juga hubungi atau Sdri. Aini di talian 088-212080 atau Sdr. Jaafar, 016-8401894.

"Tangan dihulur... Bakti ditabur... Amal diraih... Syurga dijanjikan"

No comments: